Senest opdateret: 15. FEBRUAR 2024
Handelsbetingelser
Varer kan købes på www.chleopatra.dk eller ved at kontakte Chleopatra Oils på en af nedenstående kontaktinformationer. Ved afslutning af varebestilling på www.chleopatra.dk får du automatisk en e-mail bekræftelse af ordren, hvori det fremgår hvilke varer, du har bestilt. Vi anbefaler, at du gemmer din bekræftelse. Bestiller du på øvrige kontaktformer bekræftes ordren ikke.
Chleopatra Oils
Åsttræde 7
2630 Tåstrup
Tlf.: +45 50 15 02 01
E-mail: Anvend vores kontakt formular
Chleopatra Oils kan annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer. I sådanne tilfælde vil Chleopatra Oils så vidt muligt kontakte dig med besked om annulleringen.
Det er muligt at se tidligere ordre ved login på hjemmesiden, såfremt dine tidligere køb er foretaget med samme login. Her vil det også være muligt at genbestille den samme ordre på ny.
Når du handler på www.chleopatra.dk eller med Chleopatra Oils på øvrige ovennævnte kontaktformer indgås alle aftaler på dansk.
Du skal være fyldt 18 år for at handle på chleopatra.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre. En aftale kan altid let annulleres af en forældre, hvis det skulle vise sig, at den er blevet indgået af et barn eller ung person under 18 år.
1. Anvendelse
1.1
Anvendelse. Almindelige salgs- og leveringsbetingelser (herefter ”Betingelserne”) gælder for alle bestillinger foretaget online via Chleopatra Oils webshop chleopatra.dk (herefter ”Websiden”), 35982035, (herefter ”Virksomheden”) salg og levering af produkter og tilbehør.
Du skal være fyldt 18 år for at kunne handle på Websiden.
2. Priser
2.1
Priser. Hos Virksomheden er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. moms. Virksomheden forbeholder sig ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer samt trykfejl.
3. Bestilling
3.1
Bestilling på websiden. Når du placerer en bestilling via Websiden, vil processen være enkel og brugervenlig.
Vælg de produkter eller tjenesteydelser, du ønsker, og læg dem i din indkøbskurv.
Når du er klar til at gennemføre købet, vil du blive guidet gennem en sikker betalingsproces, hvor du kan indtaste dine betalings- og leveringsoplysninger.
Efter bestillingen er bekræftet, vil du modtage en ordrebekræftelse via e-mail med detaljer om dit køb samt information om forventet leveringstid.
Det er vigtigt, at du gennemgår ordrebekræftelsen omhyggeligt og kontakter os omgående, hvis der er nogen fejl eller uoverensstemmelser.
3.2
Ændring/annullering af ordre. Ændringer af køb kan foretages online, via dit login. Hvis du ikke har været logget ind, kan du ændre ordren ved at kontakte Chleopatra Oils eller via telefon (+45) 50 15 02 01. Vi vil derefter hjælpe dig med at ændre din ordre, men KUN hvis ordren endnu ikke er afsendt.
Er ordren allerede afsendt, har du 14 dages returret (læs mere om returret i punktet fortrydelsesret).
3.3
Restordrebestilling. Ved bestillinger, der indeholder produkter i restordre, vil hele din bestilling først blive sendt, når alle varer er på lager. Har du en hastesag, er du velkommen til at kontakte os, for evt. at høre om muligheden for at få tilsendt de varer, som er på lager.
4. Betaling
4.1
Betaling. På
Worldline betales med Dankort, Visa, Maestro, MasterCard og Vipps MobilePay.
Endvidere vil det være muligt at betale via PayPal med VISA, MasterCard, Discover og American Express.
Via Stripe har du mulighed for at betale med VISA, Mastercard, American Express, Discover, JCB, Diners Club.
Klarna
For at kunne tilbyde Klarnas betalingsmetoder, vil vi muligvis overføre dine personlige oplysninger i form af kontakt- og ordreoplysninger til Klarna, for at Klarna kan vurdere, hvorvidt du er kvalificeret til deres betalingsmetoder, og for at skræddersy disse betalingsmetoder til dig. Dine overførte personlige data bliver behandlet i overensstemmelse med Klarnas egen Databeskyttelsesmeddelelse.
Ved bestilling på telefon (+45) 50 15 02 01 vil det være muligt at betale via Vipps MobilePay eller bankoverførsel.
Bankoverførsel kan kun lade sig gøre ved forudgående aftale.
Betaling med betalingskort og netbank er gebyrfrit.
Dit kort debiteres først med ordrebeløbet, når din bestilling er ekspederet fra vores lager. Du modtager en ordrebekræftelse pr. e-mail, så snart vi har modtaget din bestilling og endnu en, når din ordre er færdigbehandlet.
Ved eventuelle problemer med betaling med betalingskort vil en medarbejder fra Chleopatra Oils ringe eller forsøge på anden måde at kontakte modtageren før bestillingen sendes. Det vil endvidere over telefonen være muligt, at betale leveringsgebyret med betalingskort, hvis dette skulle mangle.
4.2
Sikkerhed ved betaling. Betales der med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benyttes SSL (Secure Socket Layer) i betalingssystemet via Epay og PayPal. Chleopatra anvender et SSL-krypteret betalingssystem leveret af www.epay.dk og www.PayPal.com.
Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af PIN-koden.
Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun Epay/Bambora og PayPal, der kan læse dem. Hverken Chleopatra Oils eller andre har mulighed for at læse dataene.
Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Chleopatra Oils. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.
Der tages forbehold for prisfejl, tastefejl og udsolgte varer.
4.3
EAN Faktura. Som offentlig virksomhed har du mulighed for at handle via EAN Faktura. Når du kommer til betaling, skal du blot vælge EAN Faktura og indtaste EAN nummer, reference person og evt. rekvitions nummer. Med EAN Faktura har I som offentlig virksomhed 30 dages kredit. Dit EAN nummer skal godkendes før vi kan sende din bestilling.
4.4
Leveringsomkostninger. Fragten vil variere afhængig af, hvilken vare og leveringsform du har valgt. Hvis du køber flere varer, så vil alle varer som udgangspunkt sendes i samme leverance og du vil kun opkræves for levering én gang. Bestillinger over 1999,- vil være fri for fragt.
5. Levering
5.1
Levering. Virksomheden tilstræber at afsende ordre indgået inden kl. 12 samme dag, ordre herefter sendes næstfølgende hverdag.
Dine varer sendes med Post Nord eller fragtmand.
OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.
Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-3 hverdage efter bestillingen hvis den er på lager.
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår.
5.2
Levering i Danmark (ekskl. Grønland og Færøerne).
Generelt
Ordrer under kr. 399,- pålægges minimum et leveringsgebyr på kr. 53,75,- med levering direkte til døren og minimum kr. 40,- til nærmeste posthus eller valgfrie afhentningssted.
Forsendelsesprisen stiger efter takster baseret på vægt og volumen i forhold til priser fastsat af Post Nord, GLS og DAO.
Leveringstiden er 1-3 hverdage fra ordren har forladt vores lager.
Post Nord
Ved bestillinger over 399,- fås fragten fra 19,- til nærmeste afhentningssted og 39,- direkte til døren.
Overstiger ordrens værdi kr. 499,- betaler Chleopatra for fragten til nærmeste valgfrie afhentningssted.
DAO
Det er også muligt at få leveret din bestilling igennem DAO365.
Her er priserne til nærmeste afhentningssted via DAO365 følgende:
Hjemmelevering (maks 250g)
Kun muligt for mindre pakker (du får kun muligheden, hvis det er en mulig løsning for din bestilling).
Til hjemmelevering:
- Maks 250g koster 48,50
Til nærmeste pakkeboks
- Op til 1 kg koster 47,50
- Fra 1 – 5 kg koster 56,25
GLS
Levering til privatadresse:
- Op til 1 kg koster 60,-
- Fra 1 – 5 kg koster 72,-
- Fra 5 – 10 kg koster 89,-
- Fra 10 – 15 kg koster 126,-
Levering til pakkeboks:
- Op til 1 kg koster 40,-
- Fra 1 – 5 kg koster 52,-
- Fra 5 – 10 kg koster 69,-
- Fra 10 – 15 kg koster 106,-
Gratis levering
Gratis levering kan opnås ved brug af særlige kampagnekoder eller ved bestilling af varer over kr. 499,-
Gratis levering sker altid igennem PostNord med levering til nærmeste afhentningssted.
5.3
Levering til udlandet (eksl. Grønland og Færøerne). Ved afgivelse af ordren på www.chleopatra.dk vil et udenlands leveringsgebyr svarende til pågældende takster fra Post Nord baseret på land og vægt blive pålagt ordren.
Uanset eventuelle tilbud og brug af rabat koder, kan fragten til udlandet ikke trækkes fra.
5.4
Levering til Færøerne, Island og Norge.
Vi sender pt. ikke til Færøerne, Island eller Norge
5.5
Levering til vælg selv afhentningssted. Med Post Nord og GLS (og i visse tilfælde DAO) kan du nu selv vælge, hvilket afhentningssted du ønsker dine varer leveret til. Ved bestilling vælger du selv det nærmeste afhentningssted i nærheden af dig, baseret på by eller postnummer.
5.6
Afhentning eller levering efter aftale. Ønsker du at afhente bestillingen på Chleopatra Oils, Åstræde 7, 2630 Tåstrup, kan det ske uden leveringsgebyr. Du skal dog kontakte Chleopatra Oils for at lave en aftale inden afhentning. Ønsker du at afhente varerne, så kontakt os venligst per telefon først.
Har du en anden aftale om levering forhandles leveringsgebyr og betingelser individuelt og betales efter aftale med en medarbejder fra Chleopatra Oils.
5.7
Forsinket levering. Hvis leveringen af din vare er forsinket, får du besked, så snart Virksomheden bliver opmærksom på forsinkelsen. Du får samtidig besked om, hvornår du kan forvente, at din vare vil blive leveret.
5.8
Forgæves levering. Er du ikke til rådighed på leveringsadressen på aftalt leveringstidspunkt, vil din pakke ligge klar til afhentning på et afhentningssted i op til 14 dage, hvorefter den sendes retur. Du vil blive opkrævet ny fragt for genlevering.
6. Reklamation
6.1
Reklamationsret. Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Du kan få varen ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen.
Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen.
6.2
Returnering. Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal det indsendes til os på vores adresse, men kun efter aftale. Når du returnerer varen, bedes du beskrive fejlen ved det købte.
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes til:
Chleopatra Oils
Åstræde 7
2630 Taastrup
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.
Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, således at vi kan tilbagebetale dig dine omkostninger.
7. Refundering
7.1
Refundering. Hvis der er tale om refundering, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og konto.nr., så det aftalte beløb kan overføres.
Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.
8. Fortrydelsesret
8.1
Fortrydelsesret. Der gives 30 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
Fortrydelsesretten giver dig ret til at fortryde købet uden angivelse af årsag. For at udnytte fortrydelsesretten skal du senest 30 dage efter modtagelse af varen give Virksomheden meddelelse herom ved brug af e-mail eller telefon med henvisning til ordrenummeret.
Du skal herefter returnere varen uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter den dato, hvor du har meddelt Virksomheden, at du vil udnytte din fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis du blot returnerer eller afsender varen inden udløbet af de 14 dage.
Du skal kunne bevise, at du har returneret og betalt for returneringen af varen. Det er dig som køber, der har ansvaret for varen så snart du har modtaget den.
Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen, eller ved at aflevere den personligt på Virksomhedens adresse uden forudgående aftale.
Når du fortryder dit køb, bedes du udfylde vores fortrydelses-formular. Det er endvidere dit ansvar at kunne bevise, at du har udfyldt fortrydelses-formularen og gjort Chleopatra Oils opmærksom på din fortrydelse. Du skal også kunne bevise, at du har returneret og betalt for returneringen af varen.
Det er dig som køber, der har ansvaret for varen så snart du har modtaget den. Vi kan sende dig en returlabel, som du selv printer ud og sætter på pakken.
Returlabel koster kr. 49,- som fratrækkes din refundering. Endvidere vil forsendelsesomkostninger ikke blive refunderet.
Samme betingelser gør sig gældende for pakker, der returneres fordi de ikke er blevet afhentet på posthuset.
8.2
Undtagelser til fortrydelsesretten. Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
Varer, hvor plomberingen er brudt.
Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
Varer, der forringes eller forældes hurtigt.
Varer er en Bestillingsvare, som vi ikke normalt har på lager og som ikke er på lager.
8.3
Tilbagebetaling af købsbeløbet. Virksomheden skal refundere det beløb, som du har betalt for varen, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som Virksomheden har tilbudt). Beløbet skal refunderes uden unødig forsinkelse til dig og senest 14 dage fra den dato, hvor Virksomheden har modtaget din meddelelse om at udnytte fortrydelsesretten. Virksomheden kan dog tilbageholde beløbet, indtil varen er modtaget retur, eller du har fremlagt dokumentation for, at varen er returneret, alt efter hvilket tidspunkt, der er tidligst.
Når du fortryder dit køb, tilbagebetales købesummen naturligvis til dig. Dette gøres ved at tilbageføre dine penge (eventuelt fratrukket omkostninnger for returforsendelse) til samme betalingsmetode som du betalte med. Tilbagebetaling sker så snart vi har fået varen retur og kontrolleret at den lever op til reglerne for fortrydelsen.
8.4
Varens stand ved returnering. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering end, hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
8.5
Udgifter og risiko ved returnering. Du skal selv afholde udgifterne for returnering af varen og du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering til dig og indtil den er returneret til Virksomheden.
Udgifterne for returnering af disse varer forventes at beløbe sig til DKK 49,- kr.
Hvis varen er prøvet, udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Desuden vil forsendelsesomkostninger ikke blive refunderet. Samme betingelser gør sig gældende for pakker, der returneres fordi de ikke er blevet afhentet på posthuset.
8.6
Tilbagebetaling. Når du fortryder dit køb, tilbagebetales købesummen naturligvis til dig. Dette gøres ved at tilbageføre dine penge (eventuelt fratrukket omkostninger for returforsendelse) til samme betalingsmetode som du betalte med.
Tilbagebetaling sker så snart vi har fået varen retur og kontrolleret at den lever op til reglerne for fortrydelsen.
8.7
Returnering. Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – f.eks. kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Når fortrydelsesretten udnyttes, skal du selv betale portoen for at sende varen retur. Varen kan sendes til:
Chleopatra Oils
Åstræde 7
2630 Taastrup
Bemærk – vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
9. Afhentning i butik
9.1
Afhentnings af varer i butik. Det er kun muligt at vælge at afhente vores produkter på vores adresse ved forudgående telefonisk aftale.
På denne måde er det muligt at reservere en vare, for derefter at afhente varen fysisk på vores adresse.
10. Persondatapolitik
10.1
Persondatapolitik. For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om hvad du har købt
Betalingsmiddel
Vi behandler dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for Virksomheden. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.
11. Klagemulighed
11.1
Klager. En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus (link).
Du har også mulighed for at klage til Center for Klageløsning eller ODR.
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, beder vi dig i første omgang om at tage kontakt til vores kundeservice – ellers kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse:kontakt@chleopatra.dk
12. Gavekort
12.1
Gavekort Update: 08-08-2019. Gavekort kan ikke længere købes på chleopatra.dk
Gavekort der allerede er købt via www.chleopatra.dk har ingen udløbsdato. De er dermed gyldige så længe som butikken eksisterer. Ethvert gavekort leveres med en særlig rabatkode. Rabatkoden kan kun benyttes én gang, hvorefter gavekortet/rabatkoden er opbrugt. Koden til gavekortet indtastes ved bestilling af varer, hvorefter værdien af gavekortet trækkes fra. Hvis værdien af købet er under værdien af gavekortet, vil et nyt gavekort/rabatkode blive tilsendt kunden med værdien af den resterende værdi. Hvis værdien af købet overstiger værdien af gavekortets værdi, vil kunde blive bedt om at betale det resterende beløb på normal vis. Gavekort byttes ikke til kontanter.
13. Rabatkoder
13.1
Rabatkode. Som udgangspunkt kan rabatkoder kun benyttes én gang per kunde (med mindre andet er nævnt). Rabatkoder virker ikke sammen med andre rabatkoder med mindre andet er nævnt. Rabatkoder virker ikke på produkter der i forvejen er sat ned i pris med mindre andet er nævnt. Rabatkoder kan ikke byttes til kontanter.
14. Engros handel
14.1
Engros og B2B. Tilbud på chleopatra.dk gælder IKKE engroskunder.